miercuri, 18 august 2010

Drepturile copilului


Denumirea dreptului: Dreptul de a fi membru al asociatiilor
Descrierea dreptului:
    - am dreptul de a fi membru al unor asociatii pentru copii si tineri;
    - am dreptul de a participa la adunari pasnice in masura in care nu incalc libertatile si drepturile altora
Responsabilităţile mele, corelate acestui drept
    - sa folosesc acest drept pentru a participa la activitati in scoala si in afara ei pentru a invata diverse lucruri utile in formarea si dezvoltarea mea ca persoana independenta si creativa
Ce posibilităţi există de a îmbunătăţi respectarea acestui drept în şcoală
    - popularizarea activitatilor extracurriculare;
    - acces la sali, laboratoare, spatii dotate corespunzator activitatilor desfasurate (pictura, muzica, teatru, gradinarit, gatit);
    - organizarea de intalniri periodice cu persoane care care pot oferi informatii in domeniile de interes.
Cine ar putea contribui la îmbunătăţirea respectării acestui drept
    - conducerea scolii prin organizarea activitatilor enuntate;
    - cadre didactice si / sau persoane pregatite in domeniile solicitate;
    - parintii, prin incurajarea copiilor de a participa la aceste activitati.


Denumirea dreptului: Copii si parinti
Descrierea dreptului:
    - am dreptul sa locuiesc cu parintii, cu exceptia cazului când ei locuiesc separat sau când, în urma unor decizii întemeiate aceasta este în interesul meu;
    - am dreptul sa-mi vad des ambii parinti daca ei locuiesc separat;
    - am dreptul sa cunosc cauza/cauzele separarii parintilor mei;
    - niciodata nu voi fi dus sau tinut in strainatate impotriva vointei mele sau a parintilor mei.
Responsabilităţile mele, corelate acestui drept
    - sa ma bucur de copilarie;
    - sa imi ascult parintii;
    - sa nu raspund solicitarilor persoanelor straine.
Ce posibilităţi există de a îmbunătăţi respectarea acestui drept în şcoală
    - traininguri pentru parinti in scopul sporirii abilitatilor parentale de a-i ajuta pe copii sa faca fata situatiei (separare, separare prin divort, in urma detentiei, deportarii sau decesului);
    - programe de consiliere copii, parinti, copii si parinti;
    - activitati scolare si extrascoalre pe teme educative (vizionari de filme, jocuri de rol);
    -asigurarea securitatii in scoala.
Cine ar putea contribui la îmbunătăţirea respectării acestui drept
    - psihologul scolar;
    - conducerea scolii;
    - parintii;
    - politia de proximitate;
    - Directia de Protectie a Copilului;
    - Tribunalul;
    - preotul;


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu