miercuri, 18 august 2010

Sanctiunea

Argumente pro/contra sanctiunii
de către iuliana mitran- vineri, 16 iulie 2010, 06:23

Argumente pro

- constientizarea gravitatii consecintelor comportamentului de catre vinovat;
- se obtine o suprimare temporara a comportamentului;
- poate constitui un avertisment pentru ceilalti colegi privind actiuni indezirabile similare;
- il determina pe elev sa invete mai mult, dar temporar.

Argumente contra

- genereaza agresivitate si reactii emotionale negative fata de cel care administreaza sanctiunea;
- poate induce reactii negative si din partea unui altui coleg fata de cel care administreaza sanctiunea (ura, dezamagire, frica) iar acesta se poate solidariza cu cel pedepsit complicand situatia;
- cei sanctionati tind sa recurga ei insisi excesiv la sanctiuni;
- produce comportamente evitante; elevul (uneori insotit de alti colegi) se va indeparta nu numai de profesor, ci si de materia acestuia si chiar de scoala;
- elevul isi va forma si dezvolta (din teama, pentru evitare) un intreg arsenal de minciuni, scuze, simulari comportamentale pentru a evita sau stopa o sanctiune.

Sanctiunile aplicate in scoala au beneficii reduse si pe termen scurt. Ele sunt eficiente daca:
- survin imediat dupa producerea evenimentului avind intensitati ponderate (o pedeapsa severa nu are efecte mari, ci doar costruri);
- se stabilesc de la inceput;
- se administreaza astfel incit sa nu afecteze relatiile emotionale cu cel sanctionat (ex. "... relatiile dintre noi ramin neschimbate, dar, pentru ca ai facut X, va trebui sa suporti pedeapsa").
Sunt de acord cu aplicarea sanctiunilor numai in conditiile mentionate mai sus. Pentru educarea comportamentelor agresive consider importanta imbinarea acestora cu intaririle pozitive.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu